الأربعاء، سبتمبر ١٠، ٢٠٠٨

لمتابعة مباشرة لأخبار القوافل التي خرجت من مصر لكسر حصار غزة

http://newspalestina.blogspot.com/

انا على اتصال بالقافله الثانيه

لازالوا عند الاسماعيليه الان .. قوات الامن انزلت جميع ركاب الباصات ولايزالوا واقفين منتظرين اما العبور واما الرجوع للقاهره

افطر المسافرون على بعض التمرات ورشفات من الماء

لايزالوا في مكانهم سحبت منهم الرخص وفرضوا طوقا امنيا عليهم

12:00 تقريبا ... بعد اكثر من خمس ساعات من الانتظار .. القافله الثانيه تعود

هناك ٣ تعليقات:

belal يقول...

رجعم تاني ..ماعدوش الاسماعيلية زينا بالظبط
بس احنا أسوأ منهم بشوية ..احنا الاتوبيسات نفسها مشيت هربت من المكان بالشنط بتاعتنا وحاجتنا فيها
وسابتنا
أنا كنت في القافلة الأولى

شهيدة يقول...

كنت على تواصل بهم طوال الليل ونسيت احدث التدوينه

ربنا يتقبل منكم
حسبكم الله فيما فقدتم .. في سبيل الله

قد سبقتم بالاجر ..
عاوزين تقرير وافي وشافي عن اللي حصل

لما ترتاحوا من السفر الاول

يقين النصر يقول...

يا شهيدة انتى كنت مستنية ايه من العالم اللى تجيب الشلل دى ؟؟وقال بتوع حماية الوتن قال ..
وأهو بلال بيقوللك أهوانهم سرقوهم ..
حسبى الله ونعم الوكيل ..
عالم فاضحينا فى كل حته الهى تولع بيهم ..